Aanwezigheden zonder monitorenmodule

Indien je de monitorenmodule van KampAdmin niet gebruikt, komen de activiteiten niet vanzelf in de app. Hieronder vind je een stappenplan van hoe je snel en eenvoudig de juiste mensen toegang geeft tot bepaalde activiteiten in de app. Doe dit de eerste keer samen met iemand van KampAdmin om zeker te zijn dat alle nodige functionaliteiten geactiveerd zijn.

Accounts maken 

Om de aanwezigheden-functies te gebruiken via de app, moet je eerst een of meerdere logins aanmaken. Dit doe je door in KampAdmin een nieuwe persoon aan te maken met de minstens volgende gegevens: 

  • Voornaam  (bv: Danszaal)
  • Achternaam  (bv: Boven)
  • Geboortedatum  (ouder dan 14j)
  • Rol: ouder & monitor
  • E-mail  (bv: danszaal.boven@kampadmin.be)

Sla je persoon op en klik vervolgens in de acties op 'Autologin checkin'.

  • Je komt nu in de monitoren-applicatie
  • Klik rechts vanboven op het account-icoon en kies voor 'wijzig wachtwoord' 
  • Stel een wachtwoord in

Enkele aandachtspunten:

Een bestaande persoon gebruiken?

Je kan ook een reeds bestaande persoon (bv. een lesgever) gebruiken en de rol 'monitor' toevoegen en vervolgens een wachtwoord (laten) instellen.

Veel of weinig accounts?

Je kan zelf zo veel of zo weinig accounts/logins aanmaken voor de app voor aanwezigheden. Je zou bijvoorbeeld met één algemene login kunnen werken, maar dan heeft die mogelijks toegang tot (te) veel persoonsgegevens? Vergeet in dat geval zeker niet het wachtwoord regelmatig te vervangen. Je kan ook werken met een login per locatie, lesdag of persoonlijke accounts. Die piste is veiliger en correcter voor persoonsgegevens, maar vraagt meer opvolging. 

App installeren

Aanwezigheden kunnen online worden opgenomen, of je kan hiervoor een web-app installeren op de toestellen die je voorziet. We lichtten de verschillende mogelijkheden toe in dit filmpje:

De link waarvan sprake in het filmpje is deze:
https://inschrijven.kampadmin.be/t/base/leaders/checkins/
Waarbij je vervangt base door je eigen organisatie-code.

Meer info over de web-app voor monitoren, vind je in dit artikel.

Activiteiten linken

Tot slot moet je nog de juiste activiteiten linken aan de accounts die je hebt gemaakt. Dat kan je zowel doen vanuit die persoon of (in bulk) vanuit de activiteiten:

Vanuit personen die een login hebben (zie boven):

  • Via de actie 'Check-in activiteiten' 

Vanuit de activiteiten:

  • In het veld 'Monitoren checkin'
  • Kan je ook in bulk bewerken (als je daar de rechten voor hebt)

Uitzondering voor beheerders:

Als we merken dat je een checkin-login aanmaakt op hetzelfde e-mailadres als je ook een actief beheerdersaccount hebt, dan heb je meteen toegang tot alle activiteiten (aangezien je die toch al hebt via het beheerdersportaal van KampAdmin). 

Rapportage

Rapportage over de aan- en afwezigheden van de deelnemers, gebeurt vervolgens op dezelfde manier als wanneer je zou werken mét de monitorenmodule. Daarover kan je meer lezen in dit artikel.

Configuratie

Verder kan je heel wat zaken configureren om deze functies naar je hand te zetten zoals iconen, contactgegevens en timing. Daarover kan je meer lezen in dit artikel