Inschrijving annuleren

Een inschrijving annuleren is heel eenvoudig en kan je snel doen via de acties bij een inschrijving. Je krijgt dan enkele keuzes te zien:.

Wanneer je een inschrijving annuleert, gebeuren de volgende dingen:

  • Er wordt een kredietnota toegevoegd in de tabel ‘Facturen’.
  • De status verandert naar ‘geannuleerd’ en de bedragen worden aangepast
  • Er wordt een mail verzonden

Opgelet!

Ouders kunnen nooit zelf inschrijvingen annuleren via hun dashboard, behalve wanneer het gaat over een uitnodiging van op de wachtlijst.

Tip!

Als je een inschrijving annuleert op een activiteit met een wachtlijst, nodig dan iemand van de wachtlijst uit om deel te nemen.

Kostprijs inschrijving
= Het te betalen bedrag van de inschrijving, incl. opties en kortingen

Open (totaal)
= Het openstaand bedrag dat de ouder nog moet betalen. 

Administratiekost= Je hebt de mogelijkheid om een ouder een kost aan te rekenen voor het (laattijdig) annuleren van de inschrijving. Indien je het volledige bedrag wil terugstorten laat je dit veld gewoon leeg.

Reden annulatie
= Je hebt de mogelijkheid om een extra melding toe te voegen die mee zal verschijnen in de inschrijving.

Spaarpot / Terugbetaling
= Kies of je wilt terugbetalen of het geld in de spaarpot van de ouder wilt plaatsen.

- meer info over spaarpotten: klik hier
- meer info over terugbetalingen: klik hier

(deze keuze is niet zichtbaar als de inschrijving nog niet betaald was, of als de ouder nog andere inschrijvingen moest betalen: dan wordt het geld daaraan toegeschreven)


Een hele activiteit annuleren

Lees daarover meer in dit artikel.


Nog in ontwikkeling...

Deze functie is nog niet volledig afgewerkt in de KampAdmin versie 3 beta. We zijn hier volop mee bezig en vullen dit artikel verder aan wanneer deze functie beschikbaar is.


Heb je hier dringend nood aan?
Geef ons dan gerust een seintje!

Zelfannulatie door ouder

Auto-annulatie